Google představil novou verzi analytického nástroje, která zcela mění pohled na webovou analytiku.
Od 1. července 2023 starší verze Universal Analytics nebude fungovat a kompletně ji nahradí vylepšená verze Google Analytics 4. Jinými slovy, jestliže měření přes GA4 brzy nenastavíte, za pár měsíců neuvidíte v analytice žádná data.
Proč je datová analytika klíčová pro rozvoj podnikání?
„Co neměříme, nemůžeme zlepšit”. V podobném duchu je přínosné přemýšlet i nad datovou analytikou. Jestliže chcete zvýšit počet poptávek, jak poznáte, že jste cíl splnili? Správným měřením. Měření vám totiž přinese nejen upřímný pohled na vaše podnikání, ale i příležitost zjistit, které online marketingové kanály mají pro vaše podnikání největší návratnost.Jaké nejběžnější parametry v analytice měříme?
- Konverzní poměr
- Nákupní chování návštěvníků
- Z jakého zdroje návštěvník přišel
- Jak dlouho návštěvník zůstal na stránce
- Kolik stránek si zobrazil před tím, než stránku opustil
- Jaké zařízení návštěvníci používají (pc, tablet, telefon)
Jednoduše, jestli neměříte, sami se okrádáte o konkurenční výhodu. Věřte, že vaši konkurenti pravděpodobně data měří a vyhodnocují. Vzhledem k technické náročnosti změn v GA4 vás nebudeme zahlcovat detailním popisem změn ve fungování GA4. Jestli vás to přece jen zajímá, domluvte si s námi individuální konzultaci a my vás změnami provedeme.
Co se v GA4 mění?
- Datový model postavený na atribuci a inteligentním modelování
- Technologické možnosti
- Způsob reportingu včetně vlastního uzpůsobení
- Dostupnost historických dat
Co získáte přechodem na GA4?
Hlavním důvodem pro přechod zůstává fakt, že od 1. července 2023 starší verze GA nebude nadále fungovat.
Jaké jsou další výhody implementace GA4?
- Machine learning
GA4 nabízí různé podoby Machine Learningu a prediktivní analytiky, díky tomu se vám budou objevovat metriky vycházející z vašich dat.
- Automatizované doporučení
Díky strojovému učení budete dostávat zpětnou vazbu ke zlepšení.
- Efektivní plánování obratu
Velmi jednoduše můžete plánovat vaše zisky, a to díky práci s tzv. “celoživotní hodnotou zákazníka”.
- Rychlejší reporting
Reporting je mnohem rychlejší a přehlednější díky novým nástrojům pro tvorbu přizpůsobitelných přehledů.